2013. április 29., hétfő

Palacsinta



Létezik olyan, aki nem szereti a palacsintát? Én még nem találkoztam ilyen emberrel. Most 3 édes verziót mutatok be, ezeket rendszeresen el szoktam készíteni. Ha pedig jó lesz a sütőm, akkor mindenképp megmutatom az én kedvencemet, amit anyukám készít a legjobban: a rakott túrós palacsintát. Ez most 3 sütő nélkül készíthető verzió.

1. Alap palacsinta

Feltekerhető, tölthető bármivel, az egyszerű lekvárostól a Gundel palacsintáig minden formában elkészíthető. A képen láthatót csokipudinggal kentem meg és áfonyát tettem a rétegek közé.

50 dkg finomliszt-rétes liszt vegyesen
2 tojás
3 dl tej
1 csipet só
5 dkg cukor
fél dl olaj
kb 4 dl víz/ szódavíz/ ásványvíz

A víz kivételével az összes hozzávalót összekeverem egy mély tálban, majd folyamatos keverés mellett hozzáöntöm több részletben a vizet. Fél órát állni hagyom, és teflon serpenyővel, olaj nélkül kisütöm őket. Általában akkor kell fordítani, amikor a széle megbarnul és a közepe felpúposodik.

2. Amerikai palacsinta
Nekem ez vált be a legjobban,ez több általam talált recept összemixelése.

45 dkg liszt
kb 1 ek sütőpor
1 tojás + még egy fehérje ( nem árt bele szerintem 2 egész tojás sem)
egy csipet só
1-2 ek olaj / olvasztott vaj
5 dl tej
2-3 ek cukor

A tojásokat szétválasztom, a sárgáját összekeverem a liszttel, sütőporral,cukorral, zsiradékkal és felengedem a tej felével. A simára kevert sűrű masszát felengedem a tej másik felével is. A tojásfehérjéket kemény habbá verem egy csipet sóval, és óvatosan összeforgatom a tészta többi alkotóelemével. Alacsony lángon a teflonserpenyőt felmelegítem, majd 2 evőkanálnyi adagokat teszek a serpenyőbe és nagyjából fél cm vastag körlapokká kenem. 3-4 elfér egy körben egymás mellett, így jóval haladósabb, mint a "sima" palacsinta. Amikor a tészta felemelkedik, és mozdítható (tehát az alja megsült), spatulával megforgatom. Szószokkal, szirupokkal, de lekvárral is finom. 




3. Kakaós-málnás csúsztatott palacsinta
Az alaprecept megint a Nők Lapja Konyhából származik, nekem ez a kedvencem az összes közül.
4 tojás
20 dkg liszt
1 púpos ek főzős kakaópor
2 ek cukor
3 dl tej
10 dkg puha vaj
csipet só
nesquick a rétegek megszórásához
20 dkg málna
A tetejére 1 dl habtejszín (elhagyható)

A tojásokat szétválasztom, a vajat a tojássárgájával, cukorral kikeverem. Hozzáadom a lisztet, kakaóport, majd felengedem a tejjel. A tojásfehérjét felverem kemény habbá egy csipet sóval, és óvatosan a sűrű masszához keverem, majd beleforgatom a málnaszemeket is. A palacsinta sütőt közepesre melegítem, és alacsony lángon kisütöm az első palacsintát. Csak az alját kell sütni, és így rácsúsztatni egy tányérra. Megszórom a Nesquick-kel. Így járunk el a többivel is, mindig az előzőre csúsztatva a megsült réteget, és megszórva kakaóval. Az utolsót ráborítom a többire, tehát annak a sült fele van felül. Ezt megkenem az enyhén felvert habtejszínnel és teszek rá néhány málna szemet. Azonnal, forrón kell tálani.

4 megjegyzés:

  1. Miota igergetem Tominak, hogy sutok egy kis palacsintat... Csak soha nincs lelki erom nekiallni... :( Te meg helybol 3 felet??? :)

    VálaszTörlés
  2. :) Ez azért nem egy heti termés. De majd sütök a piknikre egy nagyobb adagot! :)

    VálaszTörlés
  3. Így sorban kipróbálom, nagyon jól néznek ki!

    VálaszTörlés