2013. április 27., szombat

Római köményes, aszalt gyümölcsös csirke

Az eredeti recept eredtijét egy régi Nők Lapja konyhában találtam.
Gyorsan elkészülő ebéd, az aszalt gyümölcsöket nyugodtan lehet variálni benne: szilva, barack, meggy, én ezekkel próbáltam. Az aszalt meggy új felfedezés, ez egészen sós volt, és sajnos nem magozott. Ez utóbbi némileg rontja az élvezeti értékét, a sóval nagyon jól működik szerintem az édes-savanykás meggy íz. Habár sok benne az aszaltgyümölcs, a fűszerezés miatt csak enyhén édeskés az egész, inkább sós étel.
Köretként az egyszerűség kedvéért kuszkusz, vagy bulgur (elkészítése itt) jár hozzá. Ez a két dolog egyébként egy meglehetősen autentikus forrás (a helyi keleti bolt eladója) szerint ugyanaz a dolog, csak a bulgur nagyobb szemű és olcsóbb. 
És a recept kapcsán megvilágosodtam, hogy a "cumin" az a római kömény.

Hozzávalók:
2 csirkemellflié
1 nagy padlizsán
2 narancs leve
10 dkg aszalt meggy
10 dkg aszalt sárgabarack
2 fej vöröshagyma
2 ek olivaolaj
2 kk őrölt rómaikömény
só, bors

 A csirkemellet felkockázom, kb 2x2 cm-esre, a padlizsánt szintén, a hagymát pedig apróra. A narancs levét kifacsarom, az aszalt sárgabarackot felcsíkozom. Egy serpenyőben felhevítem az olajat, réteszem a hagymát, majd 2 perccel később a csirkét, sózom, borsozom. Ha a csirke kezd szépen minden oldalán aranybarnára pirulni ráteszem a padlizsánt, az aszaltgyümölcsöket, felöntöm a narancslével, meghintem a római köménnyel, és lefedem. Kb 15 percig párolom, időnként megkeverem, ha nagyon elfőne a leve, vízzel pótolom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése