2013. április 19., péntek

Gombakrémleves

Én nagyon szeretem a gombakrémlevest, szerencsére a család többi része is hasonlóan érez. Az egyetlen bajom a csak gombából és hagymából készült krémlevessel a színe, olyan sápadt barna. Ezért arra gondoltam, hogy feldobom egy répával, bevált, és a jellegzetes gomba ízt sem nyomja el, szerencsére.

1 fej hagyma
1 szál sárgarépa
25 dkg csiperke
2 ek olaj
1 liter alaplé (hús, vagy zöldség)
2,5 dl tejföl
2 kk pirospaprika
1/2 csokor snidling
só, bors

Az összes zöldséget megpucolom, a hagymát felkockázom, a répát felkarikázom, a gombát felszeletelem. Egy lábosban felhevítem az olajat, rádobom a hagymát, majd egy perccel később a répát is. 3-4 percig együtt párolom fedő nélkül, ha nagyon muszáj ráöntök fél dl vizet. Rászórom a pirospaprikát, felöntöm egy deci vízzel, és egy perc múlva ráteszem a gombát is. Sózom, borsozom és addig párolom együtt a zöldségeket, amíg a répa meg nem puhul, ez kb 10 perc. Ha nagyon leragadna, vízzel pótolom az elpárolgott  folyadékot. Amikor a répa megpuhult 2 dl vizet hozzáöntök, és a késes robotgépben pépesítem a zöldségeket. A robotgépbe öntök még hozzá másfél dl tejfölt, visszaöntöm a lábosba, és hozzáöntöm az alaplevet. Ezután már csak 2 percig forralom, és snidlinges tejföllel tálalom. A gomba sózásánál gondoljunk ara, hogy általában az alaplé is sós!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése