2013. április 24., szerda

Rebarbarás morzsasüti zabpehellyel

Jó dolog ez a morzsasüti (crumble), alulra valamilyen gyümölcs kerül cukorral, esetleg fahájjal, rá pedig egy egyszerű édes morzsa, pár perc sütés és kész. Sajnos a sütőm még mindig nem működik, a grill viszont igen, mivel ennek tényleg elég 5-6 perc, ez grill alatt is jól elkészíthető.Mivel tudtam, hogy ez az 5 perc nem elég a rebarbarának, így két menetben készítettem, először készre főztem a rebarbarát, utána rásütöttem a morzsát. Más gyümölccsel nem kell ennyit szórakozni.

0,5 kg rebarbara
6-10 dkg cukor (a rebarbara savanyúságától függően)
20 dkg zabpelyhes keksz
5 dkg zabpehely
10 dkg margarin/vaj

Előmelegítem a sütőt 230 fokra. A rebarbarát felkockázom apróra (én mirelit kockázottat használtam), és felteszem főni annyi vízben, hogy épp ne lepje el. Hozzáadok 5 dkg cukrot, és közben adagolok majd még hozzá, ha szükséges. Teljesen puhára főzöm fedő alatt, ez kb 15 perc. Ha ez kész, akkor elforralom róla a vizet, eleinte nagyon habzik, majd a végén egy rózsaszínes pép marad. Ezt beleöntöm egy kicsi, magas falú tepsi aljába. 
A kekszet összedarálom, ráteszem a zabpelyhet és a margarint, majd addig forgatom a késes darálóban, amíg morzsás nem lesz (fél perc kb). Egyenletesen rászórom a morzsát a rebarbarára, és mehet is a sütőbe, 230 fokon 5-7 perc, amíg kicsit meg nem barnul a teteje.
Én csináltam hozzá vanília szószt, egy ek főzős vaníliapudingból, 1 ek cukorból és fél liter tejből. Amikor almából csináltam, akkor is előre megpároltam, amikor bogyós gyümölcsökből készítettem, akkor nem pároltam meg, csak a tepsiben megszórtam egy kis cukorral, és erre tettem a morzsát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése