2013. április 11., csütörtök

Dupla csokihab torta

Először a Nők Lapja Konyha tavaly húsvéti számában láttam ezt a receptet. Talán túlzás azt mondani, hogy EZT, valami hasonlót. Először elkészítettem az eredeti alapján, utána már csak fejből, így simán elképzelhető, hogy átalakult a recept. Mindenesetre így készítettem már többször, működik és finom. Külön jó hír, hogy sütés nélküli, ugyanis még mindig nem jó a sütőm. :(

A kekszes alaphoz:

25 dkg zabpelyhes keksz
12 dkg margarin
2 ek keserű kakaópor

Az étcsokis részhez:
1 tábla (100g) étcsokoládé
3 dl habtejszín
1 csipet só
3 dl folyadék megkötésére alkalmas zselésítő anyag, én most "vegetáriánus  zselatint" használtam, ebből 5 g kellett ehhez a részhez, de lehet sima zselatint is, olvasd el a használati utasítást!
plusz egy kis mandula reszelék, mézeskalács fűszerkeverék

A fehércsokis részhez:
1 tábla (100g) fehér csokoládé
3 dl habtejszín
1 csipet só
3 dl folyadék megkötésére alkalmas zselésítő anyag

A kekszet ledarálom, mellé dobom a margarint és a kakaót is, így is átforgatom az aprítógéppel, majd 2-3 ek víz segítségével formálhatóra gyúrom. Ha szépen összeállt, akkor már majdnem készen vagyunk ezzel a résszel. Egy tortaformát folpackkal kibélelek, és belenyomkodom a tészta 2/3át (nedves kézzel). Nekem most egy jó nagy tortaformám van, 23 centis, de szerintem jobban mutatna egy 16, vagy 18 centisben, ha lesz ilyenem, akkor mindenképp elkészítem abban is.

Egy kisebb lábosban felforralok 3 dl vizet, lehúzom a gázt, hogy csak gyöngyözzön, és a tetején fém tálban felolvasztom a tábla összetört étcsokit egy dl tejszínnel. Ha felolvadt, azonnal leveszem. Elkészítem a zselésítő anyagot az utasítás szerint egy dl vízben. Jelen esetben megduzzasztom a vega zselatint, majd felforralom, 2 percig forrni hagyom és leveszem a tűzről. A maradék 2 dl habtejszínt félig felverem, majd hozzáadom a csokis részt és egy csipet sót, és teljesen felhabosítom. A krémből kiveszek egy kicsit, ezzel lehűtöm a zselatint, és hozzákeverem az egész csokis krémhez. Ráöntöm a kekszes alapra és fél órára hűtőbe teszem, a lényeg, hogy már dermedt legyen a teteje, mire rákerül a fehércsokis rész.


Ezután jön negyed óra pihenő, majd nekiállok a fehércsokis résznek. Ezt hajszálpontosan ugyanúgy készítem el, mint az étcsokis részt, csak, értelem szerűen, fehér csokoládéval. Ha ráöntöttem a második réteget is, már majdnem készen vagyok. Megszórom a tetejét mézeskalács fűszerkeverékkel, ezt egy kés hegyével belemárványozom. Újabb minimum egy órás pihenő, de célszerű minél többet a hűtőben hagyni. 

Tálalás előtt pedig a maradék kekszes részből golyókat formálok, meghempergetem mandulamorzsában, de volt, hogy kimártottam csokiban, ehhez még 5 dkg-ot számoljunk. Tetszés szerint lehet csokireszelékben, kókuszban is hempergetni, kinek, mihez van kedve. Ezeket egyenletesen elszórom a tortán és tálalom. Még soha nem maradt másnapra belőle. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése