2013. április 13., szombat

Chili con carne

Ez nem a poros verzió, bár őszintén megvallva, annak indult. Aznap már csak az alapport akartam megvenni, de a kislányom annyira nem volt jól, hogy a sarki boltig sem jutottunk el. Így kapva kaptam az alkalmon és kikerestem egy igazi chili con carne, vagy, ha úgy jobban tetszik, csilis bab receptet. Nem volt sokkal bonyolultabb, mint az alapporral, de a különbség! Sokkal jobb lett, szerintem, így közzé is teszem frissiben a receptet. Eredetileg kellett volna még hozzá 1 piros és 1 zöld kaliforniai paprika, nekem nem volt itthon, de legközelebb teszek bele azt is. Mindesetre enélkül is működött a dolog.

500 g darálthús (nekem sertés-marha volt itthon)
1 konzerv kukorica
1 konzerv kidney bab
 500 g passzírozott paradicsom
0,5 l hús alaplé
1 nagy fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 kk oregánó
2 ek olaj
3 kk pirospaprika
ízlés szerint chili por/friss chili/ csípős paprika, én fél kk-nyit tettem bele, nagyon enyhe volt így
só, bors

A hagymát felkockázom, a fokhagymát megzúzom. Egy mély serpenyőben megmelegítem az olajat, és megfonnyasztom rajta a hagymát. Rászórom a pirospaprikát és felengedem egy deci vízzel. Ráteszem a darálthúst, megsózom, borsozom és kevergetve átpirítom. Eközben felbontom a konzerveket, a kukoricát lecsöpögtetem, a babot átmosom és lecsöpögtetem. Ha a hús átsült már, akkor hozzáadom a kukoricát, babot, az alaplét, a fokhagymát és a chilit, alapos átkeverés után fél órát hagyom rotyogni. Ha jól besűrűsödött hozzáadom az oregánót, még sózom, ha szükséges, és kész is. Nem volt bonyolult, ugye?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése