2013. április 15., hétfő

Sorciére-tál

Vagyis Boszorkánytál. Biztos azért hívják így, mert boszorkányosan finom. 
Ha választanom kellene a nemzetek konyhái közt, én azt hiszem a franciára szavaznék, annyira élvezem, hogy hétköznapi alapanyagok meglepő kombinációjával valami különlegeset lehet elérni. Ez is egy ilyen recept, a hozzávalók listáját végig nézve látható, hogy nem kell semmilyen extra alapanyag, az eredmény mégis igazán ünnepi. (Persze a marhahús beszerzése az ára miatt számíthat extrának, mi ehhez a gyönyörű darabhoz nagyon potom pénzért jutottunk hozzá, szerencsénkre.) Nálunk ez volt az évfordulós vacsora. 
A receptet R. Szepessy Ilona: Francia Konyha című könyvében találtam. (Minerva, Budapest, 1984) A receptet kicsit módosítottam, sütő hiányában.

Hozzávalók:
80 dkg marhafelsál
3 szál sárgarépa
2 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 ek paradicsompüré
8 dkg liszt
3 dl vörösbor
6 dl víz
2 babérlevél
néhány szem fekete bors
kakukkfű
4 kk cukor
1 ek áfonya/fekete ribizli lekvár
3 ek olaj

A húst felszeletem, besózom, a répát felkarikázom, a hagymát felkockázom, a fokhagymát áttöröm.
Egy mély serpenyőben felhevítem az olajat, és a hússzeletek mindkét oldalát pirosra sütöm. Ezután a hússzeleteket egy tányérra szedem.

A visszamaradt olajba beleszórom a cukrot és világosbarna karamellt készítek belőle. Ekkor hozzá adom a répát, hagymát, fokhagymát, a kakukkfüvet és a borsot. Amikor a színük aranysárga, ráhintem a lisztet és világos barnára pirítom.

Ekkor jöhet rá a paradicsompüré, a bor és a víz. Amikor felforrt belekeverem a lekvárt és visszahelyezem a hússzeleteket. Lefedve 40-50 percig párolom, ha nagyon elfogy a leve, akkor egy pici vizet öntök még alá. A végén sűrű mártást kapunk. Ezt akár le is lehet turmixolni, nekünk darabosan jobban tetszik. Bagettel kell tunkolni, a maradék vörösbort pedig mellé elfogyasztani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése