2011. augusztus 28., vasárnap

Pompadour-szelet



Szeretem megjegyezni, hogy mit honnan, kitől tanultam. Ezt a receptet például a mostani lakástulajunknak köszönhetjük. Kicsit alakítottam rajta egy máshol olvasott recept alapján. Nem nagy kunszt elkészíteni, de nagyot lehet vele aratni. 6 fős adag.

500 g csirkemellfilé szeletelve
500 g sertéstarja szeletleve
2 ek olaj
4-5 közepes fej hagyma
2 ek cukor
2 ek mustár
1 nagy doboz tejföl
20 dkg reszelhető sajt
margarin a tepsi kikenéséhez

A sütőt előmelegítem 200 fokra. A hagymát félkarikákra vágom (félbe, aztán szeletelem), és a 2 ek olajon fedő alatt puhára párolom. Közben a húst kiklopfolom, sózom, borsozom, és leteszem a kivajazott tepsi aljába (nekem két közepes tepsiben fért el). Az a jó, ha vegyesen tesszük a kétféle húst, de lehet külön is sütni őket, csak akkor kell egy kis olaj a csirkemell alá. Ha a hagyma megpuhult, leveszem a fedőt és rászórom a cukrot. Ez pár perc alatt karamellizálódik, hozzáadom a mustárt, elkeverem, és lezárom a főzőlapot. Elegyengetem a párolt hagymát a hússzeleteken. A sajtot lereszelem, összekeverem a tejföllel és megsózom, majd ezt a maszzát rákenem a hagyma tetejére. Mehet is a sütőbe, 40 perc alatt szépen egybesülnek az ízek és átsül a hús is. Én krumplipürét szoktam hozzá készíteni.

3 megjegyzés:

  1. Megcsináltam, tök jó lett! Annyit módosítottam, hogy a hagymát olaj helyett vajon pároltam és a tepsibe is vajdarabkákat tettem - határozottan illeszkedik a "fransziás" ételhez. Ja, és csökkentettem a cukrot, bár Marci még így is sokallta :-))

    VálaszTörlés
  2. :) Örülök, hogy bejött. Marci meg élből kritizál mindent, amihez közöm van, szóval ezen nem csodálkozom :)

    VálaszTörlés
  3. Ezt en is tuti, hogy kiprobalom majd... Tominak tuti izleni fog, szerintem o meg a cukrot se sokallja majd...

    VálaszTörlés