2011. augusztus 23., kedd

Bolognai-s lasagne


Régebben a lasagne-t mindig a dobozos verzióból készítettük, de a múltkor kitaláltam, hogy megpróbálom itthoni alapanyagokból. Ahogy nézegettem a boltban a tésztaárakat eléggé elképedtem. Mivel Anyu a tavasszal megmutatta, hogy kell házilag tésztát készíteni, kitaláltam, hogy úgy lesz a leggazdaságosabb, ha a tésztát is én gyúrom. Nem egy nagy ördöngösség.

Az ne tántorítson el senkit, hogy lapos lett a lasagne, közepes méretű tepsiben csináltam, kisebben jobb lett volna.

a tésztához:
1 egész tojás
30 dkg finomliszt
kb 1-1,5 dl langyos víz

A liszt pontos mennyiségét nem kell betartani, a lényeg, hogy miután mindent alaposan összegyúrtunk, kemény tésztát kapjunk, de azért olyat, amit még nagy erőlködés nélkül vékonyra tudunk nyújtani. Ezután lisztezett deszkán a lehető legvékonyabbra, kb 2 mm vastagra nyújtom és kb 12- 15 téglalap formájú alakot vágok ki belőle, a méretet a tepsi határozza meg. A leszakadó részeket sem kell kidobni, pont jól ki lehet vele egészíteni az esetleges hézagokat a tepsiben.

A többi hozzávaló:
1 nagy fej vöröshagyma
30-40 dkg darált hús
1/2 liter paradicsomlé, vagy 1/4 liter passzírozott paradicsom püré
1 ek olaj

bors
oregánó, bazsalikom, rozmaring, kakukkfű tetszés szerinti mennyiségben
1 kis doboz tejföl
20 dkg reszelhető, pirulós sajt (pl. trappista)

Előmelegítem a sütőt 180 fokra. Elkészítem a mártást. Felkockázom a hagymát, és megfuttatom az olajon, ráteszem a darálthúst, sózom, borosozom, és kb 10 perc alatt összesütöm az egészet. Ráöntöm a paradicsomlét, a fűszereket, és pár percig forralom, amíg kissé besűrűsödik.
Az összeállítás: Ha 3 réteg tészta lesz, akkor a tepsi aljába teszek 1/5 rész mártást, ráfektetem a tésztalapok 1/3-át, majd ezeket megkenem tejföllel. Ezt megismétlem kétszer és a tetejére teszem az utolsó 1/5 rész szószt. Vastagon megszórom sajttal, és mehet is a sütőbe 30-40 percre. Mire a sajt megpirul a tetején a tészta is szépen megfő a fűszeres lében.

Ez tényleg 2 felnőtt-2 gyerekes adag, ha valaki vendégeket vár, feltétlenül duplázzon rá a mennyiségekre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése