2011. augusztus 26., péntek

Hamis Caesar saláta


Meleg, hőség, forróság... gatyarohasztó, banánérlelő, emberolvasztó, gusztustalan idő van. Eleinte próbáltam kevés ideig főzős dolgokat kitalálni, de aztán feladtam: teljesen mindegy, hogy begyújtom-e a sütőt, vagy sem, így is- úgy is csak vegetálunk ebben az időben. Valamilyen laktató zöldséges ételt kerestem, így jutott eszembe a Caesar saláta. Egy receptes oldalon nézelődtem, és csak tátottam a számat, hogy emberek képesek saláta recepteken összeveszni. Node, nem is ez a lényeg. Pár receptet átböngésztem, és e mellett döntöttem, mondhatom: szerencsére. Tegnapelőtt átjöttek a barátaink, nekik is ezt készítettem, duplázva az adagot, és nem győztem bezsebelni a dicséreteket.
Persze ezt-azt megint változtattam, az enyém így készül (4 személyt jól lakató adag) :

A pácolt húshoz:
300 g csirkemell apróra kockázva
2 ek szójaszósz
3 ek (olíva)olaj
2 ek méz
3 ek mustár
só, bors

A salátához:
1 közepes fej kínai kel, vagy 1 nagy fej jégsaláta
kb 10 cm-nyi póréhagyma
2-3 paradicsom
10-15 szem fekete olajbogyó

A pirított kenyérkockához:
250-300 g szikkadt kenyér 1,5*1,5 cm-es kockákra szabdalva
1 dl olívaolaj
1 gerezd fokhagyma

A szószhoz:
1 pohár joghurt, vagy kefir
1 ek méz
3 ek majonéz
2 ek mustár

A húst bepácolom, és egy órán át a pácban hagyom (szegényt). Ezután előmelegítem a sütőt 200 fokra, a felkockázott kenyeret a nagy tepsiben szétterítem, és meglocsolom a fokhagymás olajjal. Forró serpenyőbe öntöm a húst a páccal együtt, és addig sütöm időnként kevergetve , amíg a méz szépen meg nem karamellizálja a húst oldalait. Mire felszeletem a zöldségeket, és elkészítem a szószt minkét meleg hozzávaló megsül. Összeöntöm a szilárd alkatrészeket, és a tányéron mindenki locsolgathatja magának bőven a szószt. Andris pl 10szer kért "még tszószt".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése