2011. augusztus 6., szombat

Római torta



Voltunk egy házibuliban, és az egyik vendég ezzel állított be. 3 perc alatt elfogyott ez egész torta akkor, és mivel én is kóstoltam, azonnal elkértem a receptet. Eredetiben mogyoróval kellett volna, nekem csak dió volt itthon, így azzal csináltam, így is nagyon finom lett!

4 tojás
100 g olvasztott vaj
125 g cukor
2 ek liszt
125 g túró/ricotta
125g pörkölt mogyoró /itt dió/ durvára darálva
1 citrom reszelt héja
baracklekvár
keserű kakaópor, vagy reszelt keserű csokoládé

Előmelegítem a sütőt 180 fokra. A tojást szétválasztom, a sárgáját habosra keverem a cukorral, hozzáadom a vajat, a túrót, a citromhéjat. Lassan hozzáadagolom a lisztet és a diót. A fehérjét kemény habbá verem, és óvatosan belekeverem a másik masszába. Sütőpapírt terítek egy kapcsos tortaforma aljába és ráöntöm a tésztát. kb 20 perc alatt (tűpróbáig) készre sütöm. Még forrón megkenem baracklekvárral és megszórom kakaóporral/csokival. Nekem egyik kedvenc tortámmá avanzsált, mert annyi íz találkozik egyszerre, és olvad egy különös egyveleggé, hogy azt nehéz felülmúlni.

És az eredmény:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése