2011. augusztus 19., péntek

ananászos csirkenyársak



Na, megint jól eltűntem, próbálok szorgalmasabb lenni. A kifogás kb annyi, hogy a nyaraláson hagytam a fényképezőt (szerencsére a barátainkkal voltunk, akik még tovább maradtak, így ők majd alkalomadtán visszahozzák). Emiatt sajnos csak mobilos béna fotó készült Lari tigris tortájáról, a többi fogásról meg semmilyen. :S

Node megtaláltam ezt a régebben fotózott finomságot. Igen, megint valami gyümölcsös, pedig esküszöm, nem csak ilyet eszünk. :) Most csináltam először ilyet, de lesz még folytatása, nagyon különös íze van: édes, csípős, savanykás egyszerre. Próbálom magam minimális szinten hozzászoktatni a csípős dolgokhoz, ez ennek a projektnek volt a része.

50 dkg csirkemellfilé
1 doboz ananászkonzerv
2 kápia paprika (vagy kaliforniai)
3 kis fej hagyma (lila is lehet, nekem vörös volt itthon)

a szószhoz:
1 dl szójaszósz
1 dl olívaolaj
2 kk őrölt gyömbér
2 ek méz
1 fél kisebb csili (kb kisköröm méretű) apróra szeletelve

6-8 hurkapálcika, én nem találtam sehol hurkapálcát, így az erdőben szedett faág kisebb ágacskáit jó alaposan lemostam, megdörzsölgettem és vízbe áztattam.

Előmelegítem a sütöt 200 fokra. Mindent feldarabolok kisebb, 2*2 centis kockákra és felváltva a nyársakra húzom őket. A húst is meglepően könnyű felnyársalni. :) Keresztbe fektetem egy kisebb tepsin, úgy, hogy ne érjenek le a nyársak sehol. Összekeverem a szósz összes hozzávalóját és kb a negyedével jól átkenem a nyársakat, majd betolom a sütőbe és 8-10 percenként egy újabb negyedrész szósszal átkenem. 35-40 perc alatt megsül. Ezalatt elkészítettem a rizst, ezúttal ebbe is tettem a mogyoróvajból és reszeltem hozzá egy kis citromhéjat.
Mindenkinek nagyon bejött ez a kellemesen száj és lélekmelengető íz.

2 megjegyzés: