2011. augusztus 6., szombat

Vadas

Jól elmaradtam a posztolgatással, már jóval több étel van lefotózva, mint amennyinek a leírására időm/ energiám van. De most a gyerekek éppen Micimackóval múlatják az időt, így ide ültem egy picit.

Kb másfél hete készítettük ezt a vadast. Elmondhatom, hogy ez az egyik kedvenc ételem, nem egy nagy kunszt elkészíteni, és imádom, hogy fanyar és édes egyszerre.
Máté egyik nap főzött egy nagy adag marhahúslevest, másnap ennek a zöldségeit használtam fel, a főtt húst beleszeleteltük, tehát a zöldségek mennyisége kb lesz.

A leveshez:

3 szál sárgarépa
3 szál fehérrépa/gyökér/zöldség/meg még nemtom minek hívják
1 kis gumó zeller + a zöldje
1 karalábé
1 fej hagyma egészben (ez a levesben főtt, de nem tettem bele a vadasba)
60-80 dkg marha hús (nálunk hó vége lévén marhaoldalas volt, de azért ezen is akadt néhány szép szeletre való husi)
só, egész bors

Mi a" tegyél mindent bele egy nagy fazékba, engedd fel vízzel és főzd 3 órán át lassú tűzön"-iskola hívei vagyunk. Másnapra szépen kihűlt a leves, lekanalaztam róla a zsírt, kiszedtem a zöldségeket a turmix gépbe (a hagyma és a zellerzöld kivételével), és egy kisebb edénybe átszűrtem a levest. Tésztát főztem bele, és ez lett az első fogás.

A vadas mártás:

a fewnti zöldségeken kívül még:
1 ek mustár
1 citrom leve
3-4 ek cukor
1 kis doboz tejföl

2 kanál levessel összeturmixoltam a zöldségeket. Közben egy nagy teflon serpenyőt feltettem a tűzre és elkezdtem a cukrot karamellizálni. Amikor szépen felolvadt és kellemesen barna színe lett, ráöntöttem a turmixolt zöldségeket. Hozzáadtam a citrom levét és a mustárt. Tulajdonképpen addig kell kevergetni, amíg fel nem olvad az alján lévő karamell réteg, ekkor még hozzádajuk a tejfölt, elkeverjük, beletesszük a hússzeleteket melegedni, rottyan egy kicsit és lehet is tálalni. Mi sült zsemlegombóccal ettük, de knédlivel is imádom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése