2011. augusztus 2., kedd

15 perces gyümölcsleves


Nálam a gyümölcsleves valahogy mindig inkább desszertnek minősült, mint előételnek, az meg csak extra poén volt, hogy lehetett anno a desszertet a főétkezés előtt enni. Mi most a főétkezés után tálaltuk, de előtte is- utána is nagyon üdítő fogás.
A leves elkészítése ennyi, utána még ki kell hűteni! (2 óra kb)

40-50 dkg gyümölcs (esetemben szeder)
1 csomag vaníliás főzős pudingpor
3 dl tejszín
6 ek cukor
fahéj, szegfűszeg
tetejére tejszínhab

A gyümölcsöt megmosom és nagy lángon elkezdem főzni 1,5 liter vízben, amelybe beleteszem a fűszereket. A szedernek elég volt 10 perc főzés, de a többi gyümölcsnek sem kell sokkal több. Közben elkészítem a sűrítőanyagot: a pudingport összekeverem a cukorral, és lassanként hozzáadom a tejszínt, közben folyamatosan kézi habverővel keverem. Ezután beleöntöm a levesbe a pudingot, folyamatos keverés mellett, és hagyom egyet rottyanni. Kész!
Hogy hamar kihűljön a mosogatóba engedtem hideg vizet, ebbe állítottam az edényt. Időnként átkevertem, majd amikor kézmelegre hűlt betettem a hűtőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése