2013. április 28., vasárnap

Sültparadicsom-leves

Ha a gyerekeimet megkérdezem, hogy milyen levest szeretnének, gondolkodás nélkül rávágják, hogy "paradicsomlevest!" Néha megpróbálom variálni, ez is egy ilyen kísérlet volt. A gyerekeknek is bejött, de  nálunk, felnőtteknél, kifejezett kedvenccé vált. Az eredeti receptet a stahl.hu-n találtam, ezt adaptáltam az itthoni hozzávalókra és körülményekre. 

A sült paradicsomhoz:
4 közepes paradicsom
1 ek cukor
2 ek maláta ecet/balzsam ecet

A leveshez:
1 nagyobb sárgarépa
fél fej lilahagyma
4 szál szárzeller
500 g passzírozott paradicsom
2 ek paradicsompüré (sűrített)
2 gerezd fokhagyma
2 ek (oliva)olaj
1,5 zöldségalaplé (nálam kockából készült)
1 dl sűrű tejszín
só, cukor
1 maroknyi friss oregano

A sült paradicsomhoz a megmosott paradicsomot negyedelem, majd ezeket felezem. Összekeverem az ecettel és a cukorral, és lefedve a lehető legkisebb lángon sütöm, karamellizálom, kb 40 percig. (Egyébként maga a sült paradicsom akkora találmány így elkészítve, hogy én ezentúl szerintem köretnek/ salátába is fogok eztán készíteni!)
Ha a paradicsom már 20 perce sül, akkor nekiállok a leves többi részének is. A zöldségeket megpucolom, felkockázom a hagymát, felszeletelem a szárzellert, lereszelem a répát. Az olajat felhevítem, megfuttatom rajta a hagymát, majd ráteszem a többi zöldséget is és kis lángon lefedve 20 percig párolom. Ha nagyon elforrna a leve, vízzel pótolom. 20 perc után ráteszem a paradicsom pürét, 3-4 percig együtt pirítgatom, karamellizálom, majd ráöntök egy pohár vizet és pürésítem az összes zöldséget (turmix, robotgép, vagy botmixer). A sűrű masszát felöntöm a zöldség alaplével, hozzáöntöm a passzírozott paradicsomot, belenyomom a fokhagymát, és besűrítem a tejszínnel. Sózom, cukrozom. Hozzáadom a sült paradicsomot és az oregánót, és még 4 percig forralom. Jó nagy adag lett belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése