2013. május 4., szombat

Perzsa rizs

Már régóta terveztem, hogy elkészítem azt az ételt, de hol ez nem volt, hol az hozzá. Most szerencsés volt az itthoni alapanyagok együttállása, így ezt főztem ma ebédre. Nekünk nagyon bejött, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy a gyerekek az aszalt meggyet kiszedték a szélére. :)
Az eredeti recept Stahl Gyors szárnyas ételek könyvéből származik, csak a bort hagytam ki a receptből, és a hagymát vaj helyett olajon pároltam meg.

2 nagy fej hagyma
2 ek olaj
1/2 kk őrölt gyömbér
1/2 kk őrölt fahéj
1/2 kk őrölt kömény

35 dkg csirkemellfilé (egy fél csirkemell)
10 dkg pisztácia (megpucolva 5 dkg)
3 ek olivaloaj
1 narancs héja+ leve
10 dkg aszaltmeggy
25 dkg rizs
5 szál újhagyma
só, bors
Tálaláshoz 10 mentalevél felaprítva

A párolt hagymához a hagymákat vékonyan félkarikákra vágom, majd egy nagy serpenyőben, kis lángon a felmelegített olajon 25 perc alatt megpárolom, karamellizálom. Csak időnként keverek rajta egyet.
Felkarikázom az újhagymát, felkockázom a csirkemellet, sózom, borsozom. Lereszelem a narancs héját és kifacsarom a levét. A pisztáciát megpucolom és durvára töröm (mozsárban, vagy zacskó+sodrófa kombinációval).
Egy magas falú serpenyőben, vagy lábasban felhevítem az olajat, és 5 perc alatt a húskockát minden oldalát aranybarnára sütöm. Ezután egy tányérra kiszedem szűrőkanállal, és vissza veszem a lángot. A hátramaradt olajon pár perc alatt megpárolom az újhagymát, majd ráöntöm a rizst. Együtt kevergetem 4-5 percig, amíg a rizs kifehéredik. Ekkor hozzá adom a pisztácia 3/4-ét, a meggyet, a narancshéját, levét, visszahelyezem a megsült húskockákat és felöntöm 5 dl vízzel. (Aki szeretné 1 dl fehérbort is önthet hozzá, ebben az esetben 4 dl víz kell hozzá.) Sózom és lefedve 25 percig párolom. Miután lezártam a gázt még lefedve hagyom 4 percig párolódni.
Amikor a hagyma elkészült, rászórom a fűszereket. és átkeverem. Tálaláskor a rizsre halmozom a hagymát és megszórom egy kevés mentával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése