2013. május 26., vasárnap

Csokító sós karamellkrémmel

Nem tudom, ki emlékszik erre a csoki szeletre, nekem ez volt a kedvencem a 90es évek végén, aztán sajnos teljesen eltűnt. Pár hete piknikezni mentünk, és a sógornőm egy ennek a külső rétegére emlékeztető desszertet hozott. Gondoltam, hogy kutatok egy kicsit, hátha valaki kitalálta már azt a sűrű, zsíros karamellkrémet is hozzá, ami a belsejében volt. Fél órás google-zés után megállapítottam, hogy ez a nemes feladat rám vár, ugyanis ami csokító néven fut a neten, az valami egészen más, tejporos, zselatinos dolog. Amit kitaláltam, az egészen jól emlékeztet az eredetire, ez egy nagy adag, kb 8 darab 2 cm-es, de laktató szelet jön ki belőle.

A külső réteghez:
3 marék csokis rizspehely (vagy sima rizspehely, nekünk csokis volt)
1 tábla csokoládé (én étcsokit használtam, de ugyanúgy működik tejcsokival, vagy fehérrel)

A töltelékhez:
120 g hideg vaj (nem margarin, ez most tényleg fontos!)
3 dl tej
3 ek cukor
1 nagy csipet só

Kibélelek egy kenyérformát folpackkal. A csokit gőz felett felolvasztom, majd hozzákeverem a rizspelyhet. Ezt szépen elegyengetem a kenyérformában egy kis vályút kialakítva, ebbe kerül majd a töltelék. Beteszem a hűtőbe dermedni.
Egy teflonserpenyőbe öntöm a cukrot és a tejet, ebből készítek tejkaramellát, tehát nem csak a cukrot, hanem a tej tejcukor tartalmát is karamellizálom. Addig keverem, amíg elolvad a cukor a tejben, ekkor hagyom, hadd rotyogjon, időnkét keverek rajta, de nem zargatom nagyon. Kb negyed óra után egészen besűrűsödik, és végre elkezd szép karamellszínűvé változni a cukros tej. Amikor elértem a kívánt színt, le is zárom. Átöntöm egy másik edénybe, így gyorsabban hűl. Kicsit hagyom hűlni, majd két részletben elkeverem a vajjal, ideális esetben egy puding sűrűségű langyos krémet kapok. Ekkor teszek bele egy csipet sót, ez nagyon érdekes, sós karamellkrémet eredményez.
Előveszem a hűtőből a rizses kérget és beleöntöm a krémet, szépen elegyengetem. Megfogom a folpackot és összesodrom vele a süteményt, kicsit meghúzva a két hosszanti oldalánál, így hengerszerűbb lesz az egész. Már csak 4-5 órát pihentetjük a hűtőben és kész is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése