2013. május 25., szombat

Sertés Caldereta - filippínó sertésragu

Nem tudom, hogy mennyire autentikus, hogy a csirkét karajra cseréltem, de nekünk nagyon ízlett így. Kókusztejet sok helyen kapni otthon is, itt meg aztán pláne. Én eddig azt hittem az egy vizesebb állagú dolog, de tévedtem. Egészen sűrű, tejszín szerű és nagyon finom! A csípős paprikától csak kellemesen szájmelengető lesz, a gyerekek is simán megették (meg én is), aki szereti, tehet bele többet is.
Az eredeti receptre itt bukkantam rá.

300 g sovány karaj
1 nagy fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 szál sárgarépa
1 szem krumpli
250 g passzírozott paradicsom
250 ml kókusztej
200 g ananász kocka (fél konzerv)
2 ek olaj
1 kk csipős paprikakrém /Erős Pista, én Tabasco-t tettem bele/
só, bors

A hagymát félkarikákra szeletelem, a krumplit, répát felkockázom/ karikázom, a húst 1,5-szer 1,5 cm-esre kockázom, a fokhagymát átnyomom, az ananászt lecsöpögtetem.
Egy nagy edényben megmelegítem az olajat és aranybarnára pirítom rajta a hagymát és a fokhagymát. Hozzáadom a húst, megsózom, és kb 7-8 perc alatt minden húskockát körbe sütök. Ekkor hozzáadom a krumplit a répát, a paradicsomot, a kókusztejet, és lefedve 20-25 percig együtt rotyogtatom. Időnként átkeverem, de nem kell nagyon zargatni. Közben megfőzöm sós vízben a köretnek való rizst. Amikor a répa megpuhult, hozzáadom az ananászt és még 5 percig kis lángon főzöm. Főtt rizzsel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése