2013. május 21., kedd

Török padlizsános ragu

Nem tudom,  mennyire autentikus a recept, de eléggé jól idézi a pesti török étkezdék ízvilágát. Egész könnyen elkészíthető, köretként rizst vagy kuszkuszt szoktam készíteni. Ha valakinek nincsen kedve a tejfölös-tejszínes lágyításhoz az sem baj, ezek nélkül is finom!

2 közepes padlizsán
50 dkg darált marhahús
50 dkg-os passzírozott paradicsom
1 nagy fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
2-3 ek olaj
1 kk pirospaprika
1 púpus ek cukor
fél kk fahéj
1 ek oregánó
2 dl tejföl
1 dl tejszín
só, bors

A padlizsánt felkockázom kb 1,5-szer 1,5 cm-es darabokra, jól besózom és egy szűrőben edény, vagy a mosogató fölé teszem, legalább fél órát állni hagyom, ezután alaposan leöblítem. A hagymát felkockázom apróra, kissé megpárolom az olajon, majd hozzáadom a darálthúst, sózom, borsozom. Addig kevergetem, amíg egészen apró darabokra esik a darálthús, ekkor rányomom a fokhagyma gerezdeket, a pirospaprikát és a fahéjat, egy percig kevergetem és hozzáadom a leöblített padlizsánt is. Lefedve negyed óráig együtt párolom, időnként átkevergetem. Amikor a padlizsán megpuhult, hozzáöntöm a paradicsomot, a cukrot és az oregánót és 5 percig főzöm, majd felöntöm a tejföl és a tejszín keverékével. Ekkor már csak 2 percig lassú tűzön rotyogtatom és lehet is tálalni.

2 megjegyzés: