2011. július 6., szerda

Őszibarackos sertéskaraj, avagy a nagy favorit

18 éves koromig el sem tudtam képzelni a hús-gyümölcs kombinációt, de amikor megkóstoltam ezt, nagyot fordult a világ. Azóta sok mindent kipróbáltam, és találtam a szívemhez igencsak közel álló gyümölcsös húsételeket is, de ez lett nálam a favorit. Nagy szerencsémre a férjem is imádja, így ha bármilyen ünnepelni-való van, ilyet teszünk az asztalra. A recept nagy előnye, egyebek mellett, hogy pépesítve/ darabolva akár 9-10 hónapos kortól is adható a gyerekeknek.

Az eredeti recept A Francia konyha című régebbi szakácskönyvben található, én egy antikváriumban bukkantam rá, és nagyon megörültem neki. Ebben a könyvben sárgabarackkal olvasható a recept, de nekünk őszivel jobban ízlik. A sokféle hozzávalótól nem kell megijedni, csak akkor lesz igazi ízkavalkád a végén, ha mindent beleteszünk (az ecetet is!).


80 dkg sertéskaraj, csont nélkül, szeletelve, vékonyra klopfolva
1 doboz őszibarack konzerv (720 g)
4 fej vöröshagyma
5 dkg vaj
fél dl olaj
3 dl víz
1 ek sűrített paradicsom
4 ek citromlé
2 ek vörösborecet
4 ek kristálycukor
1 csipet só
bors

Előmelegítem a sütőt 180 fokra. Egy nagyobb serpenyőben összeolvasztom vajat és az olajat, ebben a karajszeletek mindkét oldalát átsütöm pár perc alatt. A megsült szeleteket egy közepes méretű, mély tepsibe teszem.
Miközben sütögetem a hússzeleteket a 4 fej hagymát megpucolom, elfelezem és vékony szeletekre vágom. Ha kisültek a húsok, jöhet a hagyma, ugyanabba a serpenyőbe teszem, és 10 percig pirítom. Ezalatt gyorsan összekavarom a szósz alkotóelemeit: a cukrot, sót, borsot, sűrített paradicsomot, citromlét, ecetet, vizet. Ha a hagyma szépen üvegesedett ráöntöm a keveréket és 3 percig forralom. Ha ezzel is készen vagyunk boríthatjuk is az egészet a hússzeletekre, jöhet rá az alufólia, és mehet is a sütőbe.
45 percig párolódik a hús a fűszeres lében, ezalatt szépen átveszi az ízeket és megpuhul. 45 perc elteltével leveszem a fóliát (óvatosan, mert gőz csap fel alóla), és ráteszem a felszeletelt barackokat. Az eredeti receptben ennél sokkal kevesebb gyümölcs van, de én ebben az esetben a minél több, annál jobb híve vagyok. Viszatolom a sütőbe még 20 percre. Ha úgy ítélem, hogy túl sok alatta a lé, akkor magasabbra veszem a sütőt, de nem feledjük, az a jó, ha marad mit tunkolni.
Tipikus francia recept, nem is kell más köret hozzá, csak egy szép bagett felszeletelve, ezzel tunkolhatunk a tányéron is. Mi miután végzett mindenki a saját tányérján lévő adaggal, középre tesszük a tepsit és szépen együtt kitakarítjuk a maradék bagett szeketekkel.

2 megjegyzés:

  1. A gyümölcs-hús nálam sem nyerő, kivéve az almás-hagymás csirkecombot. Viszont Sára és Tomi is szeretik az ananászos, barackos húsokat, szóval kipróbálom :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, majd számolj be az eredményekről :)

    VálaszTörlés