2011. július 21., csütörtök

Cukkinis- tonhalas paella

Visszatértem a nyaralásból, illetve tértünk, mert persze családostul voltunk. Ott is ettünk mindenféle jót, de nem fotóztam, és a nagyját nem is én készítettem.

Ezt még a nyaralás előtt tettük az asztalra, nagyon sok előnye van ennek az ételnek. Elsősorban egészséges, gyors és még olcsó is, 4 főre (ebben a szezonban) kb 600-700 Ft-ból kijön. Tudom, nem éppen egy autentikus recept, olvastam egyet még régebben, és nagyjából sikerült ugyanazt előállítanom az emlékeim alapján. A tonhal el is hagyható, úgy vegetáriánusok is fogyaszthatják.

1 kisebb cukkini
1 kaliforniai paprika, vagy paradicsompaprika
2-3 szem paradicsom
1 tonhalkonzerv (tuna flakes (tonhal pehely???) is jó)
fél citrom leve
1 bögre rizs

bors
indiai fűszerkeverék (az enyém neve: Kariói shoarma, kurkuma, menta, édeskömény, koriander van benne)
2 ek olaj a sütéshez

Kb úgy készül, mint egy rendes lecsó, csak füstölt szalonna/ kolbász és hagyma nélkül.
Felaprítom a zöldségeket, én szeretem, ha szép nagy kocka benne a cukkini, de mindenki a saját kedve szerint vagdossa darabokra zöldségeket (miután megmostuk, persze).Egy mély serpenyőben (én ehhez is a jól bevált wokot használom) felmelegítem az olajat, majd rádobom a zöldségeket, ráfacsarom a citrom levét, megsózom, borsozom, és lefedve, időnként megkevergetve párolom. Egy idő után jó sok lé képződik az alján, ekkor kb félkészek a zöldségek, ekkor öntöm hozzá a rizst, és teszek rá egy mokkáskanál fűszerkeveréket. Visszateszem a fedőt, és időnként megkevergetve megvárom, amíg a rizs jól megszívja magát a fűszeres zöldséglével. Végül hozzákeverem a tonhalkonzervet (a leve nélkül), és tálalhatjuk is.
Nálunk kevés ételben kanalazzák olyan örömmel a zöldségeket a gyerekek, mint ebben. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése